Waar je op moet letten bij de aanschaf van een laptop voor je personeel
In veel secundaire arbeidsvoorwaarden staat tegenwoordig opgenomen dat je een laptop krijgt van je baas. Uit onderzoek van tweakers is gebleken, dat dit zelfs op de 5e plek qua arbeidsvoorwaarde staat!
Dat is hartstikke aantrekkelijk voor een nieuwe medewerker. Maar je wilt je medewerken natuurlijk niet zomaar een laptop geven. Met de laptop moeten ze ook daadwerkelijk effectief en productief kunnen werken. De ene laptop is de andere niet, zullen we maar zeggen. Daarom geven wij in deze blog een aantal tips waar je op moet letten bij de aanschaf van een laptop voor je personeel.
Wat
moet de laptop kunnen?
Wat moet de
laptop kunnen. Met andere woorden: wat gaat je medewerker doen op de laptop?
Alleen mailen? Of moeten er ook zware programma’s als bijvoorbeeld CAD op
draaien? Bepaal vooraf wat een laptop moet kunnen en bekijk vervolgens of de
nieuwe laptop dit ook daadwerkelijk kan. Niets is zo vervelend om er later
achter te komen dat er toch een betere videokaarten of processor in de laptop
had moeten zien.
Wat
is nu een goed merk?
Dat is een
vraag die veel gesteld moet worden. Moet ik kiezen voor (het dure) Apple of
juist voor een Windows laptop (waar je vaak maar af moet wachten we de
kwaliteit is). En voor welk merk Windows laptop moet je gaan? Kies ik voor
Lenovo, Dell, Asus of HP? Hierbij raden wij HP van harte aan, zeker de HP Zbooks zijn het bekijken meer dan
waard.
De grootte van de laptop
Houd ook rekening met de grootte van een laptop. Is een grote laptop van 15 inch wel handig voor je medewerker? Of is een compacte, 13 inch laptop niet beter? Vraag het na aan je medewerker is dan de tip.
Kortom, ga je een nieuwe laptop aanschaffen voor je personeelslid? Neem dan deze tips ter harte, zo kom je uiteindelijk tot een betere koop.