Projectmanagement: 5 manieren om projecten efficiënter te maken
Het managen van een project kan soms erg lastig zijn. Zeker als hierbij veel mensen en veel verschillende formulieren bij komen kijken. Het overzicht is makkelijk kwijt te raken op deze manier. Er bestaat een app die het mogelijk maakt om het contact met je klanten en het projectmanagement te regelen. Het overzicht zorgt voor veel minder fouten en bespaard tijd. Los van deze functie kan er nog veel meer vanuit de app worden gedaan. Wat deze functies zijn en wat er allemaal makkelijker gemaakt wordt, leest je in deze tekst.
Manier 1: Urenregistratie
Bij het werken aan een project zijn werknemers bezig met het uitvoeren. Op veel bedrijven worden werkuren nog ouderwets ingevuld met kaartjes. Met een urenregistratie app verdwijnen deze kaartjes zonder er nog maar een keer over na te denken. Het maakt voor de opdrachtgever en de werknemer het een stuk makkelijker. Voorkom hiermee onduidelijkheid over het aantal uren wat is besteed aan een project.
Manier 2: Werkbonapp
Een werkbon wordt vaak nog met pen en papier ingevuld. Dit is zo ouderwets. Alles op kantoor gaat tegenwoordig ook digitaal. Waarom zouden de buitenwerken opgescheept moeten worden met al dat lastige papierwerk. Het kan alleen maar kwijtraken. Alles wat online wordt neerzet, kan duidelijk worden nagelezen. Het maakt de communicatie tussen werknemer en werkgever een stuk makkelijker.
Manier 3: Online agenda
In dezelfde app kan ook de agenda van elke werknemer worden bijgehouden. Het kan soms lang duren voordat een werkgever een geschikt persoon heeft gevonden voor een openstaande klus. De werkgever kan met het gebruik van de app zien wie er nog uren vrij heeft op gewenste tijd. Zo kan de opdracht er ingezet worden. De werknemer krijgt een melding binnen op zijn mobiel dat hij staat ingeroosterd. Hierbij ontvangt hij gelijk alle informatie die hij nodig heeft voor de klus. Dit is nu ook makkelijker terug op te zoeken. De kans dat iets vergeten wordt een stuk kleiner.
Manier 4: Projectplanning
De app maakt het mogelijk om iedereen nodige informatie te laten opzoeken die zij nodig hebben voor het project. De manager kan personen toestemming om aanpassingen te maken of updates te plaatsen. Zo weet iedereen op elk manier welke vooruitgang er geboekt is.
Manier 5: Klantencontact
De klantenbestanden kunnen overgezet worden op de app. Zo kan het contact met de klant veel overzichtelijker gedaan worden. Er kan vanuit de app op vragen van klanten worden gegeven. De informatie die nodig is voor een geschikt antwoord kan gevonden worden in dezelfde app. Zo kan een project plan juist afgehandeld worden. Duidelijkheid is een belangrijk punt waarop klanten jouw bedrijf beoordelen. Zorg wel dat elke werknemer van je bedrijf weet hoe de app werkt. Dit heeft even de tijd nodig, maar uiteindelijk gaat het veel tijd besparen en brengt het je bedrijf naar een hoger level.